11 September 2007

Pozdravna rec

Dragi prijatelji,
dok citate ove redove sigurno se pitate zasto sam odlucio da pisem o individualnoj meditaciji, ako je ucenje prenoseno do sada putem zive reci tokom deset vekova sa jednog cuvara linije na sledeceg. Razlozi su jednostavni:
- u poplavi informacija bi se ucenje i akumulirano iskustvo predaka izgubilo ako ne bi bilo zabelezeno
- doslo je vreme da se i ovo ograniceno znanje stavi na raspolaganje onima koji zele da krenu putem licnog razvoja, umesto da i dalje provode najveci deo slobodnog vremena kao krompiri na kaucu gledajuci televiziju, jeduci cips i kikiriki i pijuci pivo
- kao prvi majstor individualne meditacije na zapadu dobio sam zadatak od mog ucitelja da ucenje prilagodim zapadnim uslovima sto znaci da koristim pisanu rec
- ono sto je napisano manje je podlozno zloupotrebi i promeni znacenja tokom prenosenja sa jedne osobe na drugu nego ziva rec
- pisani tekst se ne zaboravlja
- ono sto je zapisano moze se koristiti kao osnova za dalje unapredjivanje ucenja i prilagodjavanje duhu vremena
- na ovaj nacin mogu da dosegnem vise zainteresovanih za licni razvoj nego usmenim govorom.

Ziva rec je po dejstvu nezamenjiva jer u sebi nosi autenticnost onoga koji govori kao i stepen njegove uverenosti u ono sto govori. Uprkos tome je pisani tekst bar isto toliko znacajan za modernog coveka, jer ga prisiljava da potpuno usmeri paznju na ono sto cita posto nema drugih podataka koji bi potkrepili ili promenili verbalno znacenje.
Covek danasnjice je ionako verbalno zakrzljao jer ne mora da iskaze slike i predstave recima a zivotni sadrzaji su svedeni na virtuelnu stvarnost i virtuelni jezik tako da vecina zivi zivot drugih - onih za cijim nacinom zivota zude.
Kako mozete poceti da zivite sopstveni zivot i da konzumenta u sebi zamenite stvaraocem, kako da krenete putem znanja umesto da nastavite putem ka Alchajmerovoj bolesti, kako da ovladate razlicitim stanjima svesti i tako dozivite istinsku srecu, kako da rasterate tamu u sopstvenoj svesti i spoznate sta je blistavi um - to su samo neki od zadataka koje sam sebi postavio na pocetku pisanja ovih redova.
Ko krene na ovaj put zajedno sa mnom prevalice put znanja. Ko pored toga pocne i da praktikuje Individualnu Meditaciju pripremice se za veliki skok ka blistavom umu.
Onima koji su izdrzali do kraja u citanju ovih redova zelim srecan put, a ostalima - ako se prisile pa ikada u citanju dodju do ovog mesta izvinjavam se na ukradenom vremenu!

33 comments:

Christof said...

Dragi Juen Xian,
zelim da te pozdravim i da ti cestitam otvaranje bloga u kome ces pisati o individualnoj meditaciji nakon deset vekova u kojima se ucenje prenosilo samo zivom recju. Nadam se da ce ovo biti nacin da ucenje o individualnoj meditaciji upozna sto veci broj ljudi, da se njime inspirisu i da hrabro krenu putem promene u zivot u kome se vise oseca, jasno misli, dosledno ponasa i potpuno zivi i kad nam okolnosti idu na ruku, a i kada ne idu i neka nam svima bude na radost i cast!

juenxian said...
This comment has been removed by the author.
juenxian said...

Hvala - nadam se da ce svima biti korisno a narocito onim krompirima na kaucu ako prevazidju sebe i pocnu da citaju. Neka i njima bude na radost i cast.
Ziveli!!!!!!!!!!!!!!!

Christof said...

Dragi Juen Xian,
Hvala ti sto si se odvazio da izadjes iz senke jedne izuzetne tradicije koja vekovima nije dozivela ni jedan zapis a pritom vodila radoznale i uporne beskrajnim putem licnog razvoja. Ovaj blog je sansa za svakoga ko zeli vise svetlosti u zivotu

Pavle said...

Cestitam ! Stotine, nadam se i hiljade ljudi ce citati ovaj dnevnik sada ali i za deset godina i ko zna kada. Tako ce ovde napisane poruke stici do neuporedivo vise ljudi i imati mnogo vise efekta. Pozdrav svima i vidimo se 29-30. septembra.

Zoran said...

Oooo!Oooo! Končno!!!
Končno je padla tančica,končno se rušijo zidovi skrivnostnega vzhoda.Čestitam na odločnosti in hrabrosti ki ste jo pričeli z tem velikim delom.
Dolgo,dolgo so naše duše prebivali v senci,neznanju.
En krompir se je že skotalil.

Srečno!

Zoran said...

Dragi Juen Xian,

Dozvoliću sebi tu čast da prvi postavim pitanje.

Zanima me ko su sve u vekovnoj tradiciji individualne meditacije bili tvoji predhodniki.

Za odgovor unapred zahvaljujem.

Christof said...

Dragi Juen Xian,
zanimljivo je upoznati te, onakvog kakav si bio u vreme kada si prvi put sreo tvog ucitelja, Dhaly Charmu. U tebi su od samih pocetaka postojale osobine kao sto je predanost onome sto radis i odlucnost da prevazidjes samog sebe kada nije lako - kada pucaju misici, ti bas nastavljas dalje verujuci da se klin klinom izbija! Gledajuci ono sto si danas me raduje i inspirise da i od mog zivota napravim onaj najbolji moguci. Drago mi je sto uciti uz tebe znaci i puno se smejati.

vesna said...

Pozdradvjam vas i ovaj nacin komunicaraja, u nadi da ce mo uspeti da dobijemo odgovre koji su nam potrebni na nasem putu razvoja u okviru induvidualne meditacije. "Kako je zen izraz budisticke misli prva pretpostavka ostaje nesumnjivo sadrzana u prvoj velikoj istini od cijeg je otkrica posao sam Buda: zivot je patnja (molim da se ovo shvati u najsirem mogucem smislu) zato sto je svest o njemu tek vecni tok neizvesnosti zbog nepostojanosti i nepostojanja bilo kojeg " sebe". Problem zena je problem eticke i ontoloske ravnoteze u toj prvobitnoj otudjenosti od dozivljaja bola."-predgovor Veljacica-Suziki-From
Pitanje: kakav je odnos individualne meditacije, i Vas licni odnos, kao nosioca-cuvara linije, prema eticko-ontoloskom problemu kome, kako svaki dan imamo priliku da vidimu, svi podlezu? hvala vesna

vesna said...

Gde ste?

Vratanca bez prolaza,
tisina
haibunom otvara.

vesna said...

Kada uspes da razumes um, razumeo si sve. Nagardjuna

Hvala Branku, za sentencu.

"Pocetak Neba i Zemlje naziva se "Nepostojanje".
"Postojanje" je majka svih bica.
Stoga teznja ka nepostojanju vodi vidjenju cudesne sustine, a stremljenje ka postojanju vodi vidjenju prostornih medja"....Njihovo jedinstvo nazvano je tajnom. Jos dublja tajna jeste kapija kroz koju dopiru sva cula."
lao Ce

Da li je kapija UM?
Ili NE-UM? (VU-DJI) ne-pocetak
Hmmm!

vesna said...

Jedna gospodja je dobro prokomentarisala, vesna zasto pitate ono sto znate!

kako je tisina bitno stanje, malo jos na tu temu:

Otvoren prozor,
osmeh na licu
tisina smehom uzvraca.

vesna said...

Um koji odluta jeste izvor patnje.
Posledica uma koji odluta jeste patnja.
Um koji vidi um jeste put.
Rezultat uma koji vidi um jeste iskorenjivanje patnje-

Ajahn Dune Atulo

vesna said...

Svesnost i koncentracija

Neki ljudi ne uvidjaju razliku izmedju "svesnosti" i "koncentracije" .
Oni se koncentrisu na ono sto rade, misleci da su time svesni...
Moguce je da se koncentrisemo na ono sto radimo, ali ako nismo u isto
vreme svesni, sposobni da posmatramo taj trenutak, onda se moze
dogoditi da nam neko poremeti koncentraciju i mi odmah planemo, ponesu
nas bes i frustriranost. Ako smo svesni, mi smo ujedno svesni i svoje
namere da se skoncentrisemo, a onda i osecanja besa kada nesto
poremeti tu koncentraciju. Uz pomoc svesnosti, u stanju smo da se
skoncentisemo kada je vreme za to i da se ne skoncentrisemo kada nije
vreme za to.

Ajahn Sumedho, Teachings of a Buddhist Monk

Hvala Branku, za trud prevodjenja

vesna said...

Vidim niko ne pise, pa pomislih zasto onda cinim ja? Napisano nije uvek neposredno moje, ali meni jasno, blisko, reko kada neki ljudi godinama to zive pa kazu u zelji da podele sa drugima, zasto onda ne proslediti ...mozda se jos neko"zakaci" makar jos jedna osoba...
U tom kontekstu i pricica:

"Kakve su moje zasluge?

Ovo je verovatno najpoznatiji dijalog u citavoj zen tradiciji.
Bodidarma se jednom sreo sa carem Vuom iz dinastije Liang, predanim
budistom, poznatim po svojoj privrzenosti ucenju i sirokogrudosti kad
su u pitanju siromasni. Car je jako mnogo pomagao podizanje novih
manastira i sirotista.

Onda Vu rece: "Mnoga sam dobra poklonio manastirima i bio pokrovitelj
mnogim zamonasenjima -- kakve su moja zasluge?" Bodidarmin odgovor bio
je radikalan: "Nema nikakvih zasluga." Jer Vu je c;inio dobro da bi za
sebe gomilao zasluge. Bodidarma je rasprsio Vuove ideje o zaslugama i
stigao do sredista svog ucenja, da vezbanje nije nesto sto je odvojeno
od nas: kada je nas um cist, zivimo u cistom univerzumu; kad smo se
zapleli u ideje dobitka i gubitka, zivimo u svetu iluzija.

Jisho Cary Warner

vesna said...

Hahaha..., samo ne dajmo se tako lako zavesti sa pricicom o zasligama ! Ko dostigne taj nivo svesnosti, verovatno "doruckuje" sa Bododarmom. Nije zgoreg dotle, uciniti i stogod dobrog, pa to zaboraviti, kao i da nismo ucinili...

vesna said...
This comment has been removed by the author.
vesna said...

Obicno se ponadam da cu jos nekoka "sresti" na blogu, ali shvatih da to nema znacaja....vise

9. DOK SI PROLAZIO U ZLATNOJ KOCIJI



Dok si prolazio u zlatnoj kociji kroz razdragano more, cula sam Tvoj glas, gdje me pita:

“Gdje si sinoc bila, kapi, cekao sam da Mi ugledas lice, cuvao sam ti mjesto u prvomu redu vida...?”

“Nisam Ti, Gospode, izasla pred lice, jer sam u neznanju svojemu vjerovala da neces primijetiti moj nedolazak, i da Ti necu nedostajati u silnomu moru svetacke i andjeoske ljubavi.”

“Nikada ne vjeruj da se to moze dogoditi - da ne osjetim prazninu mjesta na kojemu si trebala sjediti, a ne sjedis - nikad ne pomisli da ce Me suma odvratiti od paznje prema listu - velicina sume i lista za Mene je ista - razlike nisu Moj svijet...

Sinoc sam te cekao, da Mi ugledas lice... Zasto sebi uskracujes Moje zadovoljstvo?”



„Bijela kula”, knjiga 57. Zapisala Vesna Krmpotic

vesna said...

Pozdravljam dolazak ucitelja, za tu priiku da se malo podsetimo:
"Zatrovan strascu, um se ne oslobadja. Zatrovan neznanjem, uvid se ne
razvija. Zato, prestankom strasti oslobadjanje svesnouscu nastaje.
Prestankom neznanja oslobadjanje uvidom nastaje.

Anguttara nikaya, II.32
Hvala Branku za prevod!!!

vesna said...

Eh konacno, da i ja bas nesto "ne rzumem" odnosno treba mi dalje znanje, pa nekako mislim da bi sad tu nekako trebao ucitelj da dela. Srdacan pozdrav svima, ja odoh malo do indije pa da eto iznesem sta me muci:

"Uputstva za rasklapanje

Ako kupimo kola, sasvim smo sigurni sta posedujemo... sve dok ne
pocnemo da ih rasklapamo. No, kad jednom iz njih izvadimo recimo
menjac, skinemo tockove i tako dalje -- sta nam ostane? Vise nemamo
kola, vec gomilu rezervnih delova. Isto je i sa covekom. I njega je
moguce svesti na sastavne delove... takozvane skandhe ili "grupe".
Tako imamo 1. fizicki deo, koji ukljucuje telo i njegovih pet cula; 2.
osecaj; 3. opazanje; 4. mentalne formacije (nagone i emocije) i 5.
svest ili um. Kada se te grupe ili sastavni delovi povezu, u sistem
koji funkcionise, tada se stvaraju i povoljni uslovi za nastanak
iluzije sopstva, "ja", i za nastanak osobe. Isto tako, kada se one
razdvoje i krenu svaka na svoju stranu -- kao sto je to u trenutku
smrti, na primer -- tada vise nigde ne mozemo da nadjemo to sopstvo,
ni tu osobu.

John Snelling, Elements of Buddhism

vesna said...

Ah da, da ne ispadne da ja tu nesto pisem o nekom Budi, pored naseg Milenka.Pa evo zgodne sentence ko je ili sta je BUDA.

Budino prosvetljenje

Budino prosvetljenje primarno nije bilo religijsko otkrice. Nije bilo
ni nekakav misticki susret sa Bogom ili bogom. Nije bilo ni primanje
bozanske misije sirenja Istine Bozije po svetu. Budino prosvetljenje
je pre bilo direktno, tacno i sveobuhvatno iskustvo jednog ljudskog
bica o krajnjoj prirodi i potpunoj strukturi stvarnosti. Bilo je ono
kulminacija teznji svih tradicija filozofskog istrazivanja ili naucnog
ispitivanja. Buda nije licno ime; to je titula koja oznacava
probudjeno, prosvetljeno i evoluirano bice. Budina prosvetljenost
jeste savrseno znanje. Budin um je ono kako su teisti zamisljali da bi
Boziji um trebalo da izgleda, poznavajuci svaki detalj u beskrajnom
univerzumu, potpuna svesnost svega -- otuda je po definiciji
nezamisliv, nesaznatljiv za ogranicenu, zatamnjenu, egocentricnu svest.

Robert A.F. Thurman, Essential Tibetan Buddhism
ETO KAKO SE TO SASVIM UKLAPA U PITANJE STA JE SUSTINA SVEGA POSTOJECEG!

vesna said...
This comment has been removed by the author.
vesna said...

Duhovni muzej

Uciniti svoj zivot otelovljenjem mudrosti i saosecanja predstavlja
najveci izazov pred kojim se duhovni tragalac moze naci. Potrebno je
da istine koje smo razumeli pronadju svoj vidljivi izraz i u nasem
zivotu. Svaka nasa misao, rec ili postupak sadrze mogucnost da postanu
zivi izraz jasnoce i ljubavi. Nije dovoljno samo posedovati mudrost.
Verovati da smo mi cuvari istine znaci da se pretvaramo upravo u
njezinu suprotnost, to je direktni put da postanemo okostali, zadrti i
kruti. Ideje i secanja nemaju moc oslobadjanja i isceljivanja. Ne
postoji penzionisanje u prosvetljenosti, u kojem mozemo ziveti na
lovorikama. Mudrost je ziva sve dotle dok je zivimo, razumevanje
oslobadja sve dotle dok ga primenjujemo. Podeblji dosije nasih
duhovnih iskustava nije suvise bitan ako nema moc da nas odrzi kroz
neizbezne trenutke zalosti, gubitka i promene. Znanje i dostignuca su
nevazni ako jos uvek ne znamo kako da dopremo do srca drugih i kako da
svoje otvorimo za njih.

Christina Feldman and Jack Kornfield, Stories of the Spirit, Stories
of the Heart

vesna said...

Pitanje elitizma ucenja IM, za mene je irelevantno, jednostavno zato sto je to EPP na koji mnogo njih pada. Ali je mnogo vaznije i bitnije, znati prilagoditi ucenje, u ovom slucaju meditcije, znanju i duhu vremena. A posebno o obavezi nosioca da zna ...o meditaciji u okviru svih velikih tradicija, da bi uopste mogao da "oseti" sta je potrebno prilagoditi, i na koji nacin, duhu vremenaa posebno pojedincu. Koja je uloga ostalih uciteja individualne meditacije, bez ozira koliko dobili znanja, koliko im bilo preneto, da li se moze dogoditi da ostali ucitelji IM doprinesu i vise od nosioca linije, ili cak suprotno da joj daju, sasvim neki drugi ton, sto mi se nekako cini neizbezno. Mislim da samo onaj ko dostigne apsolutan uvid ne moze da pogresi ? Jer kada dodje do sopstvenog iskustva tada ce svi pravci biti jasni, potpuno znanjeje apsolutno dostupno i jasno, a tek tada verbanlo izlaganje ima vrednost istine. Hvala

Anonymous said...

Graditelji razvode vodu, kovaci ostre strele,
drvodelje tesu drvo,
mudri krote sebe.

Dhammapada, strih 145


Ne znati sta je to sto treba da radimo moze biti izvor velikih
nedoumica za nas. Na srecu, zahvaljujuci ucenju koje nam je na
raspolaganju, ne moramo da verujemo u bilo kakvu mentalnu konstrukciju
te vrste. U stanju smo da znamo sta je to sto treba da radimo, iz
trenutka u trenutak. Bas kao sto zanatlije sa mnogo samopouzdanja
obavljaju svoj posao, tako se i mi ispunjeni samopouzdanjem mozemo
okrenuti sebi i poslu krocenja divlje prirode sopstvenog srca. Cak i
ako se, spolja, nalazimo u situaciji koja nas zbunjuje, uvek u sebi
mozemo da vezbamo da ne zaboravimo na negovanje svojih sposobnosti. To
je za nas osnovni zadatak. Neukrocenost srca se redovno ispoljava na
najrazlicitije nacine i uz pazljivo posmatranje postepeno ucimo da te
nacine prepoznamo. Na primer, uvek nam je lako da je uocimo onda kada
stvari ne idu onako kako bismo zeleli, u mislima kao sto su: "Kad bi
vreme bilo samo malo toplije (ili hladnije)" ili u nasem strasnom
zahtevu da okolnosti budu drugacije nego sto su u ovom trenutku.
Ukrotivsi srce, otkrivamo da vise po navici ne kritikujemo ono sto
nastane; vise nismo tako brzi u zauzmanje stava za ili protiv. I
vidimo u sebi jednu sve vecu spremnost i odlucnost da sebe posvetimo
bilo cemu sto trenutno radimo; celim telom, celim srcem. Malo pomalo
cak se oslobadjamo i same ideje o krocenju srca i sa zahvalnoscu
nastavljamo da cinimo ono sto znamo da ciniti treba.

Bhikkhu Munindo
Hvala za prevod Branku

Anonymous said...

Tri opasnosti

Zivot sam proveo -- od mladosti do starosti -- lutajuci kao asketa,
penjuci se na planine i brda, probijajuci se kroz dzunglu i sume, a
ipak nikada nisam video da je tigar pojeo bilo koga. Cuo sam price,
ali nisam to video svojim ocima. Nisam video ni da je zmija nekoga
ubila ili da je zli demon nekoga zaposeo i da je taj covek od toga
umro. Ali ono sto jesam video je da ljudi u ovom svetu pate, ne zato
sto ih razdire tigar, niti zato sto ih je ujela zmija ili napao slon,
vec zbog sopstvenog besa, mrznje i obmanutosti. Zbog cega god patili,
mrznja, pohlepa i obmanutost su stvari koje ih zapravo unistavaju.
Zato je Buda i govorio da budale unistavaju sebe, kao sto ce unistiti
i druge. One unistavaju sebe tako sto se ponasaju lose i podlo, kao
sto to vidimo cesto oko sebe. One se radjaju kao ljudska bica, slicna
svakom drugom, ali njihovo ponasanje nije kao kod drugih ljudskih bica.

Ajahn Khamdee Pabhaso, Making the Dhamma Your Own
Zahvakjujem Branku, vesna

Anonymous said...

Praksa je poput naocara

Cak i pre nego sto pocnemo da vezbamo, prosvetljenje je tu. No, mi
obicno razumemo praksu meditacije i prosvetljenje kao da su to dve
razlicite stvari: ovo je praksa, nalik naocarima, i kada je koristimo,
odnosno kada stavimo anocare, tada vidimo i prosvetljenje. Ovo je
pogresno razumevanje. Same te naocare su prosvetljenje, staviti ih
jeste isto prosvetljenje. Tako, sta god da radite, cak i ako nista ne
radite, prosvetljenje je uvek tu. To je Bodidarmino razumevanje
prosvetljenja.

Shunryu Suzuki, Zen Mind, Beginner's Mind

nekako m ne uspeva sa pasvordom,
standardna zahvlanost, ali iskrena, za ove "cvetice, branku

Anonymous said...

Termos

Citaj sebe, ne knjige. Istina nije negde izvan. To je samo secanje, ne
i mudrost. Secanje bez mudrosti je nalik praznoj termos boci -- ako je
ne napunis, beskorisna je.

Ajahn Cha

Anonymous said...

Sta god da jeste, upravo sa time vezbamo

Zaista je izvanredna stvar imati takvu duhovnu praksu koja se fokusira
i naglasava da se nase vezbanje sastoji u tome da budemo sa TIME. Da
TO jeste nase vezbanje.... Treniramo svoj um i srce da budemo sa TIME,
sta ga TO jeste, ovde, u ovom trenutku i na ovom mestu.

Branku hvala, za prtevod
vesna

Ajahn Munindo, Selling Samsara

Anonymous said...

Najzad stigosmo, do moga omiljenog ,Gurdjijevskog pojma u Budinoj izvedbi, a Brankovom prevodu, razumevanja. Ko razume i primeniTAJ....:Ispravno razumevanje

Monasi, bas kao sto je zora nagovestaj i prvi znak izlaska sunca, isto
tako je ispravno razumevanje nagovestaj i prvi znak povoljnih
mentalnih stanja.

U onome sa ispravnim razumevanjem, monasi, ispravna namera izvire. U
onome sa ispravnom namerom, ispravan govor izvire. U onome sa
ispravnim govorom, ispravni postupci izviru. U onome sa ispravnim
postupcima, ispravno zivljenje izvire. U onome sa ispravnim
zivljenjem, ispravna svesnost izvire. U onome sa ispravnom svesnoscu,
ispravna koncentracija izvire. U onome sa ispravnom koncentracijom,
ispravno znanje izvire. U onome sa ispravnim znanjem, ispravno
oslobadjanje izvire.

Buda, AN 10:121
vesna, bez passworda

Anonymous said...

Samo ne daj te se, ponovo, tako lako zavesti. Ispravno razumevanje je VELIKA ZAMKA, JER ONO NE ZAVISI OD VASEG ZNANJA, VEC NIVOA VASEG BICA, ILITI SUSTINE!

E, A KAKO RAZVIJATI BICE? TAJNA NAD TAJNAMA...

ISTA VESNA,

Anonymous said...

Nemoj nikada da zaboravis da si ti ovde samo posetilac, putnik u
prolazu. Tvoj boravak ovde je kratak, a cas odlaska nepoznat. Niko ne
moze ziveti bez ulozenog truda i vestine kojima zadovoljavas svoje
potrebe zaista su blagoslov. Ali ako se upinjes neprekidno, umor i
iscrpljenost ce te osvojiti i neces upoznati radost koja dolazi kad se
neki posao zavrsi. Govori tiho i ljubazno; i ne zuri ni sa svojim
misljenjem, ni sa savetom. Ako govoris previse, to ce te uciniti
gluvim za ono sto drugi govore, a treba da znas da je sasvim malo onih
koji ne bi mogli nesto da nauce od drugih. Budi blizu kad je pomoc
neophodna, ali daleko kad se nude pohvale i zahvalnosti. Uzmi tek malu
kolicinu moci, bogatstva i slave, jer oni tako brzo prolaze i bivaju
jos brze zaboravljeni. Umesto toga, gaji u sebi ljubav i nastoj da
budes prijateljski nastrojen prema svakome. Zaista, saosecanje je
melem za mnoge rane. Kad je pronadjes, cuvaj tisinu kao najvece blago
i, svestan svojih duznosti, odvoj vreme da budes sam sa sobom. Odbaci
dvolicnost i samoobmanjivanje, vidi sebe onakvog kakav zaista jesi.
Uprkos tome kako se cini, niko nije zaista zao. Svako ko tako izgleda,
zapravo je samo zaveden neznanjem. Ako ovu istinu cesto promisljas,
nudices uvek vise svetlosti nego optuzbi i gorcine. Ti, bas kao i sva
bica, imas u sebi Buda-prirodu. U sustini, tvoj um jeste cist. Zato,
kada zbog necistoce uma posrnes i padnes, neka te kajanje i crne misli
tu ne zarobe. Povrati bodrost duha i razumevsi situaciju, sakupi snage
da nastavis hod. Vera je poput svetiljke, a mudrost cini da ona ponovo
zasvetli. Nosi tu svetiljku svuda sa sobom, tako da uvek budes u
stanju da razvejes tamu i postojis obasjan svetloscu.

Dhammavadaka sutra
Hvala za prevodm Branku!

pa neka se kolaps komentara popravi
sa malo svetloti




__._,_.___

Anonymous said...

Izvinjenje za par pravopisnih gresaka,
kasno je a ja sam umorna!
vesna